Regulamin

REGULAMIN SERWISU I APLIKACJI MOBILNEJ
EKOAPP24

Niniejszy Regulamin opisuje zasady funkcjonowania Serwisu oraz Aplikacji mobilnej EkoApp24 (zwanych dalej: EkoApp24) skierowanych do przedsiębiorców oraz osób fizycznych chcących skorzystać z usługi dostawy worka lub kontenera na odpady, a następnie wywozu gruzu lub innych odpadów.

EkoApp24 prowadzona jest przez Lubelska Agencja Ochrony Środowiska S.A., ul. Kuźnicza 15, 21-045 Świdnik, która to spółka jest jednocześnie dostawcą usług świadczonych drogą elektroniczną przez EkoApp24 oraz podmiotem realizującym odpłatne usługi komercyjne związane z wywozem odpadów, które są dedykowane dla przedsiębiorców oraz osób fizycznych.

W niniejszym Regulaminie użyto następujących definicji:

Usługodawca – Lubelska Agencja Ochrony Środowiska S.A., ul. Kuźnicza 15, 21-045 Świdnik, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lubin Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000027709,
NIP:: 7121004762, REGON: 430775685 świadczący usługi na rzecz Klientów;

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Usługodawcą Umowę;

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, wykonująca działalność gospodarczą. Jest nim również wspólnik spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez niego działalności gospodarczej;

Zamówienie – zamówienie na usługę dostawy worka lub kontenera Usługodawcy, a następnie wywozu gruzu lub innych odpadów z jego użyciem;

Umowa umowa świadczenia odpłatnych usług zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem
i Usługodawcą na odległość tj. za pośrednictwem EkoApp24;

Konto – konto Klienta prowadzone w ramach EkoApp24, oznaczone indywidualnym loginem oraz zabezpieczone poufnym, indywidualnym hasłem podanym przez Klienta. Konto umożliwia Klientowi zalogowanie się EkoApp24 i złożenie Zamówienia na usługę oraz wgląd do Zamówień i ich statusu;

Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

BDO – Baza Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, która zobowiązuje niektórych Klientów będących przedsiębiorcami do wpisu do Rejestru BDO, z uwagi na wytwarzanie przez nich odpadów;

Serwis – strona internetowa udostępniana nieodpłatnie Klientowi, umożliwiająca dokonywanie Zamówienia na usługi Usługodawcy;

Aplikacja – aplikacja mobilna udostępniana nieodpłatnie Klientowi , służąca do dokonywania Zamówienia na usługi Usługodawcy;

§ 1
Jak zarejestrować się w EkoApp24?

  1. Do rejestracji w Ekoapp24 niezbędne jest spełnianie przez Klienta następujących minimalnych wymagań technicznych tj.:

    a) posiadanie:

    - komputera z dostępem do sieci Internet lub

    - telefonu komórkowego z dostępem do sieci Internet;

    b) posiadanie przeglądarki internetowej z włączoną obsługą Active X, apletów Javy, JavaScript i cookies funkcjonalnych;

    c) posiadanie aktywnego adresu e-mail.

  2. Rejestracja w Ekoapp24 jest darmowa.

  3. Aby zarejestrować się w EkoApp24 należy w formularzu rejestracyjnym zatytułowanym „Rejestracja konta”, które znajduje się w Serwisie lub w Aplikacji:

    a) wybrać typ Konta („Firma” lub „Osoba prywatna”),

    b) wprowadzić dane podstawowe,

    c) wybrać hasło,

    d) zaznaczyć zgody i potwierdzenia (według własnego wyboru),

    e) potwierdzić rejestrację poprzez zaznaczenie pola „Zarejestruj się” oraz zapoznanie się
    z treścią niniejszego Regulaminu,

  4. Po dokonaniu czynności wskazanych w §1 ust. 3, Klient na podany przez siebie adres e-mail otrzymuje link aktywacyjny. W celu aktywacji Konta należy kliknąć w podany link aktywacyjny.

  5. Konto zostaje przypisane do adresu e-mail podanego przez Klienta przy zakładaniu Konta.

  6. Każdy Klient może posiadać wyłącznie jedno Konto w EkoApp24.

  7. Klient ma możliwość składania Zamówień na usługi za pośrednictwem EkoApp24 wyłącznie
    po zalogowaniu się na Konto.

  8. Klient może dokonywać aktualizacji podanych danych na Koncie samodzielnie lub poprzez kontakt z Usługodawcą pod adresem: kontakt@ekoapp24.p

  9. W sytuacji zmiany danych teleadresowych do wystawienia faktury VAT (gdy będą one inne niż podane przez Klienta podczas rejestracji), zmiana danych na fakturze jest możliwa wyłącznie poprzez kontakt z Usługodawcą pod adresem: kontakt@ekoapp24.pl.

  10. Klient nie może umieszczać na Koncie Klienta treści o charakterze bezprawnym np. treści zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.

  11. W sytuacji wskazanej w §1 ust. 10 Regulaminu, Usługodawca jest uprawniony do zawieszenia lub do usunięcia Konta, po wcześniejszym powiadomieniu Klienta.

  12. Klient w każdym momencie może zrezygnować z usługi posiadania Konta. W takiej sytuacji powinien przesłać taką informację na adres e-mail: kontakt@ekoapp24.pl. Usunięcie Konta przez Usługodawcę będzie skutkować brakiem dostępu Klienta do Konta oraz niedostępność
    do jego funkcjonalności, w tym niemożność składania przez niego Zamówień.

§ 2
Jak złożyć Zamówienie usługi przez EkoApp24?

  1. Złożenie Zamówienia jest możliwe wyłącznie dla osób zarejestrowanych tj. posiadających Konto w EkoApp24.

  2. Aby dokonać Zamówienia przez Klienta, wpierw zobowiązany jest on do zalogowania się
    do EkoApp24 i wpisania kodu pocztowego lokalizacji z której mają być odebrane odpady,
    co stanowi proces weryfikacji przez Klienta czy Usługodawca świadczy usługi w tym regionie kraju lub województwa. Kod pocztowy lokalizacji warunkuje możliwość realizacji usługi przez Usługodawcę na wskazanym przez Klienta terenie.

  3. Informacje o cenie usługi dla konkretnego rodzaju odpadu, rodzaju kontenera lub worka typu BigBag oraz lokalizacji są dostępne wyłącznie dla osób zarejestrowanych tj. posiadających Konto w Ekoapp24. Cena usługi jest obliczana na podstawie wyborów dokonanych przez Klienta, który składa Zamówienie z uwzględnieniem kryteriów wskazanych w §2 ust. 10 Regulaminu.
    W podsumowaniu Zamówienia, Klient otrzymuje finalną ceny usługi według wybranych kryteriów.

  4. Świadczenia usługi z użyciem worka BigBag odbywa się wyłącznie z użyciem worek BigBag Usługodawcy. Worek dostarczany jest do Klienta pocztą kurierską w ciągu 72 godzin (dni robocze).

  5. Wszelkie worki lub kontenery nie pochodzące od Usługodawcy, nie mogą uczestniczyć
    w realizacji usługi świadczonej przez Usługodawcę.

  6. Usługodawca dostarcza Klientowi worek BigBag lub kontener, zgodnie ze złożonym Zamówieniem.

  7. Klient w przypadku wyboru opcji odbioru odpadów w worku BigBag jest zobowiązany
    do umieszczenia odpadów wyłącznie w worku BigBag Usługodawcy.

  8. Klient w przypadku wyboru opcji odbioru odpadów w kontenerze jest zobowiązany
    do umieszczenia odpadów wyłącznie w kontenerze Usługodawcy.

  9. Zamówienia w Ekoapp24 Klient może wysyłać 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę,
    z zastrzeżeniem § 2 ust. 17 Regulaminu.

  10. W celu złożenia Zamówienia Klient podejmuje następujące czynności, wybierając jednocześnie kryteria Zamówienia worka lub kontenera oraz miejsce odbioru odpadów:

    a) logowanie do Ekoapp24 poprzez Konto Klienta,

    b) wskazanie kodu pocztowego, na jego podstawie zwracane są usługi jaki realizuje Usługodawca,

    c) dokonanie wyboru usługi i rodzaju odpadu jaki Klient posiada do odebrania,

    d) dokonanie wyboru rodzaju pojemnika tj. kontenera o różnej pojemności np. 5, 7 lub 15m³ lub worka lub worków BigBag,

    e) w przypadku wyboru pojemnika w postaci kontenera: Klient spośród możliwych dostępnych terminów wybiera termin podstawienia kontenera oraz podaje dane adresowe lokalizacji pod którą Usługodawcę ma dostarczyć kontener,
    z uwzględnieniem zasad wskazanych w § 2 ust. 12 Regulaminu,

    f) w przypadku wyboru pojemnika w postaci worka lub worków BigBag: Klient spośród możliwych dostępnych terminów wybiera termin i podaje dane adresowe dla dostawy worka przez pocztę kurierską oraz wybiera termin i podane dane adresowe lokalizacji spod której Usługodawcę ma odebrać worek. W sytuacji, gdy Klient zamawia więcej niż jeden worek, adresy lokalizacji i terminy dostawy będą takie same jak w przypadku pierwszego worka,

    g) podanie przez Klienta danych adresowych lokalizacji spod której Usługodawca ma odebrać kontener lub worek BigBag (w zależności od wcześniejszego wyboru), który został napełniony przez Klienta, W sytuacji, gdy Klient zamawia więcej niż jeden worek, adresy lokalizacji i terminy odbioru tego worka będą takie same jak w przypadku pierwszego worka. Oznacza to, że odbiór wszystkich worków przez Usługodawcę możliwy jest tylko w jednym terminie,

    h) zatwierdzenie danych do faktury (dane uzupełniają się automatycznie na podstawie danych z rejestracji jeśli jest to firma). W sytuacji wskazania innych danych do faktury, Klient będący osobą Konsumentem może je zmienić przy składaniu Zamówienia
    na formularzu, a Klient będący przedsiębiorcą poprzez kontakt z Usługodawcą po adresem email kontakt@ekoapp24.pl. W sytuacji braku zmiany danych, faktura zostanie wystawiona na dane wskazane przy rejestracji przez Klienta,

    i) określenie przez Klienta czy jest on zwolniony z ewidencji odpadów lub podanie numeru BDO w sposób wskazany w §2 ust. 13 Regulaminu,

    j) zaznaczenie odpowiednich zgód i potwierdzeń (według własnego wyboru),

    k) zapoznanie się przez Klienta z całkowitym kosztem realizacji Zamówienia podanym w Ekoapp24 przed akceptacją przez niego treści Zamówienia

    l) dokonanie wyboru sposobu płatności (spośród wskazanych w §3 ust. 5 Regulaminu),

    m) akceptacja Zamówienia z obowiązkiem zapłaty poprzez zaznaczenie pola „Zamawiam
    i płacę” lub innego o tożsamej treści.

  1. Klient, który podczas składania Zamówienia, zgodnie z §2 ust. 10 lit. e) Regulaminu, dokonał wyboru kontenera, zobowiązany jest do wyboru takiej lokalizacji podstawienia kontenera, aby Usługodawca miał możliwość wjazdu samochodem ciężarowym pod wskazane miejsce
    i pozostawienia kontenera do czasu odbioru tj. upływu terminu wskazanego przez Klienta
    w Zamówieniu. Klient jest odpowiedzialny za uzyskanie wszelkich zgód lub zezwoleń
    np. od właściciela terenu, który Klient wskazał w Zamówieniu jako miejsce umieszczenia kontenera.

  2. Klient nie może używać kontenera Usługodawcy w jakimkolwiek innym celu niż związany
    z realizacją usługi przez Usługodawcę.

  3. Klient będący przedsiębiorcą, podczas procesu Zamówienia zobowiązany jest do potwierdzenia czy jest zwolniony z BDO. W przypadku zwolnienia Klient otrzyma od Usługodawcy smsa i jest zobowiązany do dokonania potwierdzenia. Jeżeli Klient nie jest zwolniony z BDO – Klient zobowiązany jest do podania numeru rejestrowego BDO.

  4. Klient składając Zamówienie przez EkoApp24, składa ofertę zawarcia umowy.

  5. Wysłanie przez Usługodawcę Potwierdzenia realizacji Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail, stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty, o której mowa
    w § 2 ust. 15 Regulaminu.

  6. Wysłanie Potwierdzenia realizacji Zamówienia przez Usługodawcę odbywa się w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia, przypadających w dniu roboczym.

  7. Umowę pomiędzy Usługodawcą a Klientem traktuje się jako zawartą z momentem wskazanym w § 2 ust. 16 Regulaminu.

  8. Klient dokonuje zapłaty za Zamówienie w ciągu:

    a) 24 godzin od akceptacji Zamówienia przez Klienta, jeżeli zostanie ono dokonane w dniu roboczym,

    b) 72 godzin od akceptacji Zamówienia przez Klienta, jeżeli zostanie ono dokonane
    w weekend (sobota-niedziela) lub święto (dzień ustawowo wolny od pracy).
    Brak dokonania płatności w powyżej wskazanym terminie, skutkuje anulowaniem Zamówienia.

  9. Usługodawca wystawi fakturę VAT za wykonane Zamówienie na dane podane przez Klienta przy rejestracji, która następnie zostanie przesłana na podany przez Klienta adres e-mail przy zakładaniu Konta.

§3
Formy płatności

  1. Wszystkie ceny usług w EkoApp24:

    a) podawane są w złotych polskich,

    b) zawierają podatek VAT,

    c) zawierają koszty dostawy i odbioru worka lub kontenera,

  1. Cena podana przy usłudze jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.

  2. Koszty dostawy zostają uwzględnione w finalnej kwocie zapłaty za złożone Zamówienie.

  3. Wyłącznie Klienci będący Przedsiębiorcami, którzy zawarli z Usługodawcą umowę o stałej współpracy, mają możliwość zapłaty za usługę z odroczonym terminem płatności.

  4. Formy płatności za Zamówienie są następujące:

    a) płatność przelewem przez system płatności Przelewy24 lub

    b) przelewem z odroczonym terminem, która jest możliwa wyłącznie w sytuacji wskazanej
    w §3 ust. 4 Regulaminu.

§ 4
Jak wygląda realizacja usług ?

  1. Usługi Usługodawcy są realizowane wyłącznie na terenie Polski, na terytorium określonym według kodu pocztowego, zgodnie z § 2 ust. 2 Regulaminu.

  2. Po zamówieniu usługi w sposób wskazany w § 2 ust. 10 Regulaminu, Usługodawca w terminie wskazanym przez Klienta w Zamówieniu dostarcza kontener pod adres i w formie wybranej przez Klienta w Zamówieniu.

  3. Klient jest powiadamiany o terminie podstawienia kontenera poprzez wysłanie wiadomości
    na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas rejestracji Konta lub telefonicznie.

  4. Po dostarczeniu kontenera lub dostawie worka BigBag i wybraniu terminu odbioru Klient zobowiązany do napełnienia go odpadami wskazanymi przez siebie w Zamówieniu i w terminie wskazanym w Zamówieniu.

  5. Usługodawca odbiera napełniony przez Klienta kontener/worek BigBag. Data odbioru zależy
    od terminu wybranego przez Klienta podczas Zamówienia.

  6. Realizacja przez Usługodawcę usługi wskazanej w § 4 ust. 5 Regulaminu, odbywa się
    w godzinach od 9:00 do 14:00, w dniach roboczych.

  7. W sytuacji braku napełnienia kontenera/worka BigBag przez Klienta w terminie wybranym przez niego w Zamówieniu, Klient zobowiązany będzie do poniesienia kosztów transportu w celu odbioru kontenera lub transportu w celu odbioru worka Bigbag.


§ 5
Odstąpienie od umowy oraz reklamacje

  1. Na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta, Usługodawca informuje Klienta będącego Konsumentem przed rozpoczęciem świadczenia usługi dostarczenia kontenera i odbioru odpadów, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia Umowy, gdy Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta i po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę, Konsument utraci prawo odstąpienia od Umowy.
    Natomiast Klient będący Konsumentem jest uprawniony do składania reklamacji związanych
    z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi wywozu odpadów poprzez wysłanie formularza reklamacji, stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu na adres
    e-mail: kontakt@ekoapp24.plAby prawidłowo rozpoznać reklamację, zgłoszenie powinno zawierać dane zgłaszającego Klienta, numer Zamówienia, data odbioru odpadów, adres odbioru odpadów, oraz opis problemu.

  2. W sprawach dotyczących reklamacji usług, można skontaktować się ze Usługodawcą:

    a) za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@ekoapp24.pl

    b) telefonicznie: + 536455277(w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00- 15:00).

  3. Usługodawca rozpozna złożoną przez Klienta reklamację w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia od Klienta.

  4. W stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami, na mocy art. 558 Kodeksu Cywilnego zostaje wyłączona odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

§ 6
Postanowienia końcowe

  1. Umowa świadczenia usług oferowanych przez Usługodawcę przez EkoApp24 zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Klientem.

  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze Zamówienia bądź też inne dyspozycje udzielonych przez Klienta, które powstały wyłącznie wskutek przekazania Usługodawcy błędnych danych przez EkoApp24.

  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do Konta Klienta w wyniku niedochowania przez Klienta zasad ostrożności przy posługiwaniu się loginem i hasłem.

  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: rozbudowa funkcjonalności lub aktualizacja EkoApp24, zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności lub możliwych dostawców płatności. O każdej zmianie Usługodawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem na adres e-mail wskazany przez Klienta przy rejestracji Konta.

  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumentów.

  6. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

  7. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
    z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl
    i https://www.rf.gov.pl.

  8. Klient ma dostęp do treści Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony Serwisu EkoApp24 na stronie www.ekoapp24.pl. Mają również możliwość pobrania, a następnie wydruku Regulaminu.

  9. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 01.03.2024